Thursday, December 4, 2008

Ah crap!

Jeg er lige blevet ringet op af Nordea, som undrede sig over nogle bevægelser på min konto, og ville høre om jeg havde autoriseret at der blev trukket US$1400 sent i går aftes. Eh, nej! Ganske vidst brugte jeg mit kort i går, men ikke online og BESTEMT ikke for et så højt beløb - det ville jeg have kunnet huske! (Ganske vist køber jeg meget online, men ikke for så store beløb... selv en tiendedel ville være usædvanligt).

Men hvor er det heldigt at de holder øje med sådanne ting - transaktionen var ikke engang kommet på min netbank endnu. Jeg gad dog vide hvad det er der får dem til at tage kontakt til kunden... det kan næsten kun være beløbet, for jeg køber jo tit ting online, men i følge hende jeg snakkede med var det den eneste "mystiske" transaktion. Jeg har heldigvis holdt øje med min konto de sidste par dage, så jeg kunne hurtigt sige at alt op til og med i går var rigtigt nok.

Jeg spurgte hvor pengene var trukket til, men det måtte hun tilsyneladende ikke sige. Det giver vel egentlig mening, men hvis mit kort er blevet "compromised" fordi jeg har brugt det på en forkert internet side (og jeg kan ikke helt se, hvad ellers det skulle være), ville jeg gerne prøve at se om jeg kunne udlede noget og finde ud af hvilken.

Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg lige får købt ind i dag, for de har spærret mit kort (selvfølgelig!), jeg har ikke ret mange kontanter på mig, og jeg får muligvis først fri efter bankerne er lukket (det er heldigvis torsdag, så der er en chance for at det går). Ah well, jeg har stadig mit Master Card på mig, så hvis alt andet fejler kan jeg da bruge det.

Men som sagt, jeg er meget taknemmelig over at de opdagede det så hurtigt og straks ringede til mig!

Og så den mindre vigtige ting: bah, nu skal jeg til at lære et nyt kortnummer udenad! (Ja, jeg kan mit Visa/Dankortnummer udenad... eller kunne i hvert fald - det gør det så meget lettere når jeg køber ting online). Det gamle var så let fordi der var en masse gentagelser. Ah well, jeg plejer at være god til tal, så mon ikke det går ;)

No comments: