Tuesday, March 17, 2009

Swush-swush-swush

Jeg er rigtig god til at opdatere her kan jeg se :-P Men nu er der endelig noget at skrive om der ikke bare handler om bøger.

Den årlige NC skitur! Jeg var egentlig ikke helt vildt opsat på at tage afsted, for de to sidste år havde kun været so-so, men heldigvis lod jeg ikke det stoppe mig, for turen i år var den bedste overhovedet!

Torsdag
Turen derned gik smertefrit - jeg fik metaldetektoren til at bippe da jeg gik igennem i Kastrup, og kvinden der tjekkede mig jokede at det var på grund af mit hår - man måtte ikke have så langt hår som jeg, så hun blev nødt til at klippe 15cm af! Godt så ;-)

Desværre regnede det det meste af de 2.5 timers bustur til hotellet (Alpenland i Maria Alm, Østrig), men det glemte vi alt om da vi kom frem og så hotellet, for WOW! Vi blev mødt af dette:

Fri bar - inklusiv levende musik! Vi var stort set de eneste gæster på hotellet, og de gik virkelig "all out" for os :-)

Five minutes later...

;-)

Til vores store begejstring viste det sig at hotellet havde et Pizzaria i kælderen! Klokken var nu 20 og vi havde intet andet end en sølle sandwich fået siden frokost, så vi var hundesultne, og forsvandt straks derned. Selvom drikkevarerne stadig var gratis (det var de på hele opholdet) tror jeg alligevel de tjente en pæn sum på os.

(Min mentor - Gustaf, min værelseskammerat - Salina, min ene projektvejleder - Lars, min anden projektvejleder - Jesper)

Lige ved siden af Pizzariaet var der en keglebane! :-D (på engelsk - Skittle alley. Det blev besluttet at det var et godt tjek for om man var blevet for fuld, hvis man ikke længere kunne udtale det ;-)


Salina og jeg gik op på værelset ved 11-tiden. Vi havde taget en drink med op, og sad og snakkede en times tid eller to i de badekåber der var stillet til rådighed. Rigtig hyggeligt!

Fredag
Det regnede desværre stadig fredag - ikke nok til at vi blev hjemme, men nok til at vi blev fuldstændig gennemblødte! Skitøj er ikke regntæt, skulle jeg hilse og sige! Jeg havde meldt mig til pistevisning for "Intermediate skiers", men fandt hurtigt ud af at der havde jeg overvurderet mine evner, for de andre kørte fra mig konstant! Til sidst blev jeg træt af det, og gad ikke presse mig selv så hårdt, så jeg fandt skiskolen for "light experienced" i stedet og fulgtes med dem resten af dagen. Det er jeg RIGTIG glad for. Dels fik min selvtillid et tiltrængt skub op da jeg pludselig var en af de hurtigste/bedste, og dels fik jeg faktisk lært en del :-)

Klokken 15 havde vi fået nok og tog tilbage til hotellet for at tage en tur i poolen og et hurtigt bad inden apres-ski.

Apres-ski/Afterski ligner vist hinanden uanset hvor man er - øl, "flüger" (rød vodka og red bull - sødt og GODT), østrigske/tyske slagere som kun holder når man er på skiferie og selvfølgelig et meget fyldt lokale.

Og naturligvis blev "Hol das Lasso raus" spillet gentagende gange:


Aftensmaden blev serveret kl. 19:30 (GOD mad! ikke den sædvanlige kedelige østrigske cuisine) og efter den tog de fleste videre til et diskotek i nærheden. Jeg var dog MEGET opsat på ikke at gentage de 2 sidste års fiasko - jeg VILLE ud og stå på ski igen om lørdagen, så jeg forsvandt lige så stille og listede op på værelset i stedet.

Lørdag
Lørdag morgen fik vi heldigvis en dejlig overraskelse - skyerne var forsvundet og solen skinnede. Det perfekte vejr til at stå på ski i. Jeg havde aftalt at følges med en fra skiskolen i går, og vi hyggede os med at køre sammen.

Det var pragtfuldt - skønt vejr, gode pister, skæg og ballade og perfekt sne :-D

(Er det ikke en dejlig hat? ;-) )


Klokken 14 kunne vores ben ikke mere, så vi tog tilbage til hotellet og gik lidt rundt i byen inden apres-ski.


Det er utroligt hvad folk kan finde på når de har fået lidt at drikke... der var et par stykker som besluttede sig for at spille Klodsmajor med små Jägermeister flasker!

(Taget på min telefon, så desværre ikke fantastisk kvalitet).

Aftensmaden var nok noget af det sjoveste jeg længe har oplevet. Nå ja, ikke maden, men selvskabet. Jeg sad sammen med Salina, og to fyre (Mikael og Jesper) som enten er "for meget" eller hysterisk morsomme. Heldigvis var det her det sidste, og jeg fik til sidste ondt i maven af grin. Af en eller anden grund besluttede de sig for at "undersætte" sange - dansk til engelsk og omvendt! Og det skulle selvfølgelig gøres "on the fly". Det har jeg - sjovt nok - en del erfaring med (at oversætte "on the fly" mener jeg) og da de også blev ved med at vælge sange jeg kender fik jeg efterhånden ry for at have tyvstartet og have en mappe med "undersatte" sange derhjemme ;-) Hehe!


Mikael er her smidt over skulderen på Andreas... det er nogle gange den bedste måde at holde styr på ham på ;-)

Denne aften var der ingen grund til at gå tidligt i seng, så jeg tog med de andre på diskotek og fik da også danset noget indtil det blev for varmt og trængt. Endte med at få 4 timers søvn... men det var stadig mere end de andre år hvor bussen kørte fra hotellet allerede kl.4. Denne gang ventede den helt til kl. 8!

Turen hjem var endnu kedeligere end turen ud, men det var godt at komme hjem og se Lars igen :-)

No comments: