Wednesday, March 9, 2011

Count-down til New Zealand

T-70 Så er planen lagt!
16. april: Rejser fra Danmark.
18. april: Ankommer til Christchurch. Overnatter hos fam. Martis.
19. april: Flyver til Queenstown. Sightseeing sammen med Penny.
22. april: Flyver til Wellington, bliver kørt til Palmy af Lauren. Overnatter hos fam. Costley.
23. april: Kører til Hamilton. Bor hos Liz.
1. maj: Kører til Auckland. Bor hos fam. Dove.
2. maj: Flyver til Sydney. Bor hos fam. Cuthill.
4. maj: Rejser fra Sydney.
5. maj: Ankommer til Danmark.

T-60 Or not...
Nå... Penny kan ikke rejse rundt med mig alligevel. Hvorfor i ALVERDEN fortæller hun mig først det nu, når hun har vidst det i flere måneder og hun vidste jeg har prøvet at få fat i hende? Ah well, bil og fly er bestilt, så jeg får bare det bedste ud af det alligevel :)

T-55 Queenstown sorted... more or less
Fedt! Der er mulighed for busture direkte fra Queenstown til Milford Sounds - med afgang fra det hotel hvor jeg skal bo! Super! Så kan jeg se ting uden at være helt alene. Det glæder jeg mig til! Det betyder så selvfølgelig at jeg ikke havde behøvet at leje bil før dagen efter, men det er der ikke noget at gøre ved - det kan også være den bliver meget rar at have når jeg kommer tilbage om aftenen.

Derimod tror jeg at jeg må droppe turen til gletcherne. Jeg ser nu at der er 5-6 timers kørsel hver vej - aner ikke hvordan jeg kunne have overset det før!!! Så må det blive Wanaka eller Te Anau i stedet... eller bare blive i Queenstown. Det går nok også ;) Også selvom jeg havde fået sat næsen op efter Fox... Ah well, next time.

T-43 Mixed feelings
43 dage til New Zealand. 30 arbejdsdage og 5 weekends. Pludselig går tiden bare hurtig!

Jeg glæder mig rigtig rigtig meget på nogle punkter og er vildt nervøs på andre. Hvordan går det at være alene i Queenstown? Hvordan i alverden får jeg hentet og afleveret bilen hvis der kun er åbent fra 10-18 og jeg ankommer 17-et-eller-andet og skal rejse 7-et-eller andet? Ikke helt gennemtænkt mig selv. Og hvis jeg ikke må aflevere den udenfor åbningstider, hvordan klarer jeg mig så torsdag aften? Nå, selv NZ har vel taxi... især en så touristy by som Queenstown ;) Det ville nok heller ikke være et issue hvis Lars var i nærheden, men jeg VED hvor meget jeg kommer til at savne ham... især når jeg er alene. Jeg har altså ikke helt tilgivet Penny for at hun 'bailed on me' med så kort tids varsel. Jeg ved ikke OM jeg ville have planlagt anderledes hvis jeg havde vidst det, men jeg tror det, og jeg ville i hvert fald gerne have haft muligheden...

Nå, sket er sket, og det ER stadig NZ, så jeg vil bare sørge for at få det bedste ud af det :) Heldigvis har jeg ikke problemer med at være alene med mig selv, så absolut worst case er at jeg 'spilder' en aften på mit hotelværelse... og hvis jeg stadig har jetlag er det måske ikke det værste der kan ske.

T-42 De sidste ting...
Jeg skal huske at hente valuta i banken på torsdag, men så tror jeg også at der er styr på det hele. Så mangler jeg bare rent faktisk at modtage billetterne (ca 2 uger før afrejse i følge MyPlanet, så der er lidt tid endnu), bekræfte turen til Milford Sound (dagen inden afrejse) og sikre mig at jeg har adresserne på de forskellige biludlejningssteder (kommer forhåbentlig sammen med billetterne eftersom de også er lejet gennem MyPlanet - ellers må jeg lige ringe).

T-39 Being reminded why I'm going
I løbet af de sidste par dage har jeg chattet med både Clive og Liz - længe leve FB chat! Ingen af dem skrev noget særligt, men begge chats fik mig til at savne dem endnu mere og GLÆDE mig til at se dem! Desværre lader det til at hverken Solveig eller Ben er i Chch, men det er der så desværre ikke noget at gøre ved. Jeg smider nu lige en facebook besked til Solveig 'bare for at spørge'.